بی قرار

بی قرار

من نمی دانم زاده یک قانونم یا پدیده یک عشق
بی قرار

بی قرار

من نمی دانم زاده یک قانونم یا پدیده یک عشق

173

 The Great Rally of Peoplle, Ashura day, 1978. Wikipedia

photo by historycollection.co

- "گفتم بروم به مجلس روضه ای، از همین روضه ها که همه جا هست و صدایش از هر کوچه و خانه امشب بلند است. دیدم، ایمان و تعصب من به عظمت حسین و کار حسین بیش از آن است که بتوانم همه آن تحقیر ها را بشنوم و تحمل کنم. منصرف شدم"....


-" این که حسین فریاد می زند پس از این که همه عزیزانش را در خون می بیند و جز دشمن و کینه توز و غارتگر در برابرش نمی بیند فریاد می زند که آیا کسی هست که مرا یاری کند و انتقام کشد؟هل من ناصر ینصرونی؟ مگر نمی داند که کسی نیست که او را یاری کند و انتقام گیرد؟این سوال، سوال از تاریخ فردای بشری است و این پرسش از آینده است و از همه ماست. و این سوال انتظار حسین را از عاشقان بیان می کند، و دعوت شهادت او را به همه کسانی که برای شهیدان حرمت و عظمت قائلند اعلام می نماید.

منبع:کتاب حسین وارث آدم از دکتر علی شریعتی،انتشارات قلم

نظرات 2 + ارسال نظر
بهامین جمعه 30 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 10:10 ق.ظ http://notbookman.blogsky.com

عزاداری هاتون قبول.


حکایت کربلا و عاشورا
حکایت آب و زخم شمشیر نیست،
حکایت زندگیست، حماسه مردانگی،
گذشت، شهامت،
رشادت و شهادت است
و درس پایداری از اعتقادات
و زنده نگاه داشتن دین خداست ...

معصومه پنج‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1397 ساعت 01:04 ق.ظ http://www.hanker.blogsky.com

بد و بدترین این جا اینه که خودت باید اجازه بدی کجا کامنت گذاشت .

مگه جور دیگه ای هم قابل تصور هست؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد