بی قرار

بی قرار

من نمی دانم زاده یک قانونم یا پدیده یک عشق
بی قرار

بی قرار

من نمی دانم زاده یک قانونم یا پدیده یک عشق

132


در توان‌ام نیست چیزی یادت دهم،‏

آن‌گاه که پستان‌های‌ات دائره‌المعارف‌اند،‏

و لب‌های‌ات، خُلاصه‌ای از تاریخ ِ شراب؛

 

 تو، زنی هستی که وجودت به‌تنهایی کافی‌ست:‏

روغن از توست،‏

گندم از توست،‏

آتش از توست،‏

تابستان و زمستان از توست،‏

رعد و برق از توست،‏

باران و برف از توست،‏

موج و دریا از توست،‏

همه و همه، هر چه که هست، همه‌شان از توست...‏

حالا، تو بگو؛

چه می‌توان‌ام یادت بدهم ای زن؟

اصلن، مگر ممکن‌ست کسی بتواند سنجابی را به مدرسه بفرستد؟

یا گُربه‌ای را به نواختن پیانو وادارد؟

مگر می‌شود کسی بتواند، کوسه‌ای را راضی کند

تا به راهبه‌ای پاک‌دامن تبدیل شود؟

نه! آموختن به تو غیرممکن‌ست!‏

+    +

نِزار قبّانی

مترجم: مسعود ناسوتی


 +Golshifteh Farahani on Egoiste

نظرات 7 + ارسال نظر
تارا دوشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 11:20 ب.ظ http://www.tara-os.blogsky.com

میشه گفت میون منو باورن دوست داشتنی ، رابطه ای بود خیلی پیشتر و حالا دیگه نیست.
حالا دیگه نه اون باورن ها هست و نه من گذشته ها. هرچند خیلی هم نگذشته اما واقعا به دست فراموشی سپرده میشه کم کم..

وقتی به گذشته هامون نگاه میکنیم گذشته های که شاید زیاد هم خاک خورده نبوده باشن از این دست تغییرات زیاد خواهیم دید و با بزرگ شدن سن تجربه هاتون این تغییرات هم بیشتر بیشتر میشن .
این تغییرات به خودی ود نه خوبن نه بد بلکه عاملی که از اینا خوب بد میسازه مواردیه که جاشو پر میکنن پس مراقب باش در قبال چی ، چه چیزی از دست میدی و تغییر میکنی

تارا دوشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 11:24 ب.ظ

نمیدونم چرا درک نوشته هایی که انتخاب میکنید برای شخص من سخته! شاید به علت تفاوت نسله یا تفاوت در سبک ادبیات.
برای شخص من مثل معما میمونن.
مثل اینکه ارتباط گلشیفتع رو با متن متوجه نمیشم
و اینکه متوجه نمیشم چرا آسمون برای ماه تله نمیذاره؟!

ارتباط گلشیفته با این شعر صرفا به زنانگی و واقعیت زیبا شناسانه زن بودنش بوده تا شهرت ناشی از بازیگریش و احتمالا حق با شماست در موضوع درک نوشته ها ...
چرا باید آسمون برای ماه ی تله بذاره که خودش با سر و با شوق هر شب سرو کله ش پیدا میشه ؟!

تارا سه‌شنبه 29 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 09:45 ق.ظ http://www.tara-os.blogsky.com

چون اون ماااهه !ماه !
:))
.
مرسی از توضیحات⚘

چه دلنواز خواستنیه کسی که تو زندگیش ماه داره البته فقط یه ماه !!!

معصومه پنج‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 10:50 ب.ظ http://www.hanker.blogsky.com

درود گفته باشیم خدمتتون ، نمی دونم چرا خوشم نمیاد از گلشیفته ، مثلا می خواستی در مورد زن بنویسی عکس منو می ذاشتی ، حالا من اهل برهنگی نیستم ولی من باد و رعد و آسمان و زمستان و موج و تابستان تابستان که هستم رفیق

واقعیت اینکه هیچ وقت از بازی و شخصیت بصری گلیشفته هیجان زده نبوده ام ولی عملکرد و مسیر عاقلانه ای که در حرفه ش بکار گرفته واقعا احترام و تحسین منو برانگیخته و اما در مورد استفاده از عکس شما علاوه بر داستان برهنگی ، برای بکارگیرش ما را بی اذن شما شجاعتی نیست ....

سحر یکشنبه 3 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 11:56 ق.ظ http://roya-94.blogsky.com/

راه حلی ندارم
چطوری شاغل شم !چطوری یه مردیو با معیارای خودم داشته باشم!
حتی نمیدونم درست فکر کردم یا غلط

همه ما کم و بیش همینیم و تنها شعار عملی اینکه برای جواب به این سوالها فقط درجا نزن .همین!

سحر یکشنبه 3 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 11:56 ق.ظ http://roya-94.blogsky.com/

بیچاره بچه های دهه ۷۰نسل ما بدتر از همه نسلاس

بیچاره بچه ها بیچاره خاطره ها ...!

سحر یکشنبه 3 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 02:01 ب.ظ http://roya-94.blogsky.com/

اره همین کارو میکنم

خوبه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد